ASOCIACIJOS „KULTŪROS SAVIVALDOS KOLEGIJA“
ĮSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asociacija „Kultūros savivaldos kolegija“ (toliau - Asociacija) yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio teisinė forma - asociacija. Savo veikloje ji vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais įstatais.
2. Asociacija įsteigta koordinuoti jos narių veiklą, atstovauti ir ginti jų interesus. Asociacija atsako už savo prievoles visu savo turtu. Asociacija neatsako už savo narių prievoles, o nariai neatsako už Asociacijos prievoles.
3. Asociacijos pavadinimas: ..Kultūros savivaldos kolegija“.
4. Asociacija įsteigta neribotam laikui. Jos finansiniais metais laikomi kalendoriniai metai.
5. Asociacija yra labdaros ir paramos teikėja bei paramos gavėja.
6. Asociacija turi antspaudą, simboliką ir bent vieną sąskaitą Lietuvos Respublikoje įregistruotoje kredito įstaigoje.
7. Asociacijos buveinė keičiama Asociacijos valdybos sprendimu.
II. ASOCIACIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR TEISĖS
8. Asociacijos veiklos tikslai:
8.1 vienyti savivaldybių kultūros administratorius konstruktyviam bendradarbiavimui ir įtakoti Lietuvos kultūros politikos gairių ir kultūros politikos įgyvendinimą Lietuvos savivaldybėse ir regionuose;
8.2 užtikrinti tolygią kultūros plėtrą regionuose, siekiant socialinės, ekonominės gyvenimo gerovės;
8.3 įvairiomis veiklos formomis skatinti pilietiškumą, bendruomeniškumą, tarptautinį bendradarbiavimą, vykdyti savanorišką veiklą;
8.4 plėtoti tarpsektorinį bendradarbiavimą su savivaldos, valstybinėmis institucijomis, akademine bendruomene, asociacijomis ir bendruomenėmis;
8.5 dalyvauti keliant savivaldybių kultūros administratorių kvalifikaciją, inicijuoti, keistis (pristatyti) gerąją patirtimi, ugdyti vadybines kompetencijas:
8.6 analizuoti, apibendrinti savivaldybių kultūros politikos pokyčius, kultūros plėtros procesus regionuose, įvertinti kylančias problemas, teikti siūlymus, rekomendacijas savivaldybėms, valstybės valdymo ir kitoms institucijoms dėl teisės aktų įgyvendinimo aktualumo, dalyvauti ekspertinėje veikloje;
8.7 skatinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir aktyvesnį dalyvavimą regionų kultūros procesuose;
8.8 rengti, įgyvendinti projektus, dalyvauti neformaliojo ugdymo veikloje, organizuoti edukacinius ir kompetencijos kėlimo, kultūrinius bei kitus renginius;
8.9 partnerystės pagrindais dalyvauti kitų institucijų programose, projektuose, savanoriškoje veikloje;
8.10 dalyvauti švietėjiškoje veikloje.
9. Asociacijos teisės:
9.1 vykdyti šių rūšių ūkinę komercinę veiklą:
9.1.1 profesinių narystės organizacijų veikla,
9.1.2 knygų, periodinių leidinių leidyba ir leidybinė veikla,
9.1.3 nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas,
9.1.4 reklama,
9.1.5 posėdžių ir verslo renginių organizavimas,
9.1.6 kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla,
9.1.7 meninė kūryba,
9.1.8 pramogų ir poilsio organizavimo veikla,
9.1.9 kita pramogų ir laisvalaikio organizavimo veikla,
9.1.10 kultūrinis švietimas,
9.1.11 kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas,
9.1.12 kita įstatymų nedraudžiama ūkinė veikla, neprieštaraujanti Asociacijos veiklos tikslams ir reikalinga jiems pasiekti. Licencijuojamą arba nustatyta tvarka vykdomą veiklą Asociacija gali vykdyti tik gavusi atitinkamą licenciją ar leidimą.
9.2 skleisti informaciją apie savo veiklą, propaguojant Asociacijos tikslus;
9.3 įstatymų nustatyta tvarka organizuoti susirinkimus, mitingus, piketus ir kitus masinius rengnius;
9.4 įsigyti ir valdyti savo veiklai reikalingą turtą ir lėšas;
9.5 steigti Asociacijos filialus ir atstovybes, įstoti į kitas asociacijas bei tarptautines organizacijas;
9.6 vykdant veiklą, samdyti fizinius ir juridinius asmenis;
9.7 teikti, gauti paramą ir labdarą, vadovaujantis LR Labdaros ir paramos įstatymu;
9.8 siūlyti Asociacijos narius apdovanojimams;
9.9 Asociacija turi ir kitas teises, neprieštaraujančias jos veiklos tikslams ir Lietuvos Respublikos įstatymams.
III. NARYSTĖ ASOCIACIJOJE, ASOCIACIJOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS
10. Asociacijos nariais gali būti Lietuvos savivaldybių kultūros padalinių vadovai ir specialistai, kurie įgyvendina savivaldybių kultūros politiką, dalyvauja formuojant ir įgyvendinant regionų kultūros politikos gaires. Asmeniui netekus šių pareigų, narystė Asociacijoje pasibaigia.
11. Naujas narys į Asociaciją priimamas po to, kai Asociacijos kancleriui raštu pateikia prašymą, įsipareigoja laikytis Asociacijos įstatų ir šį prašymą patenkina Asociacijos valdyba. Asociacijoje turi būti narių sąrašas.
12. Asocijuoti Asociacijos nariai (toliau - asocijuoti nariai) yra veiksnūs fiziniai asmenys (atstovaujantys akademinę bendruomenę, kultūrinę žiniasklaidą, kultūrinį turizmą, savivaldą, nevyriausybinį sektorių), kurių veikla daro teigiamą įtaką Asociacijos tikslams ir uždaviniams bei sklaidai/viešinimui ir/arba kurie remia Asociaciją materialiai, ir/arba padeda organizuoti Asociacijos renginius. Šie nariai neturi sprendžiamojo balso teisės visuotiniame narių susirinkime, nemoka nario mokesčio ir nerenkami į Asociacijos valdymo organus.
13. Asmuo, pareiškęs norą tapti asocijuotu Asociacijos nariu, kancleriui pateikia prašymą ir vieno iš Asociacijos valdybos narių raštišką rekomendaciją. Šį prašymą turi patenkinti Asociacijos valdyba.
14. Asocijuotas narys šalinamas iš Asociacijos, jei savo veikla kompromituoja Asociaciją ar veikia prieš Asociacijos interesus.
15. Visuotinio narių susirinkimo sprendimu fiziniam asmeniui gali būti suteiktas Asociacijos „Kultūros savivaldos kolegija" Garbės nario vardas. Šis vardas suteikiamas asmeniui, kuris savo profesine, moksline, pedagogine, kultūrine ir/ar visuomenine veikla nusipelnė Asociacijos veiklai, susijusiai su siekiamais tikslais, prisidėjo prie Asociacijos gyvavimo bei paramos jai. Garbės nario vardas gali būti suteikiamas ir ne Asociacijos nariui.
16. Garbės nario vardas suteikiamas Asociacijos valdybos teikimu, turint asmens sutikimą.
17. Garbės narys nemoka Asociacijos nario mokesčio, neturi balsavimo teisės ir negali būti išrinktas į Asociacijos valdymo organus. Asociacijoje vedama atskira Garbės narių registracija.
18. Asociacijos narių pareigos:
18.1 laikytis Asociacijos įstatų;
18.2 dalyvauti visuotiniuose narių susirinkimuose, nustatyta tvarka mokėti nario mokestį;
18.3 vykdyti visuotinio narių susirinkimo, valdymo organų sprendimus;
18.4 aktyviai dalyvauti ir konkrečiu darbu prisidėti prie Asociacijos veiklos, ginti Asociacijos interesus;
18.5 pasikeitus stojimo prašyme nurodytiems rekvizitams (adresui, telefono numeriui, elektroninio pašto adresui), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai informuoti Asociacijos Kanclerį.
19. Asociacijos narių teisės nesiskiria nuo nurodytų Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme.
20. Asociacijos narys šalinamas iš Asociacijos visuotinio narių susirinkimo sprendimu, jeigu:
20.1 nesilaiko Asociacijos įstatų:
20.2 nustatytais terminais nemoka nario mokesčio;
20.3 savo veikla kompromituoja Asociaciją ar veikia prieš Asociacijos interesus.
21. Asociacijos narys, norintis išstoti iš Asociacijos, pateikia prašymą Kancleriui, kuriame nurodo nuo kada nebedalyvaus Asociacijos veikloje.
22. Asociacijos nariui, išstojusiam ar pašalintam iš Asociacijos, nario mokesčiai ar kitaip Asociacijos nuosavybėn perduotos lėšos ir turtas negrąžinami.
23. Nario mokestį Asociacijos nariai privalo sumokėti visuotinio narių susirinkimo nustatytais terminais ir tvarka. Asociacijos nario mokesčio dydį nustato visuotinis narių susirinkimas.
IV. ASOCIACIJOS ORGANAI
24. Asociacijos organai yra;
24.1 visuotinis narių susirinkimas;
24.2 vienasmenis Asociacijos valdymo organas - kancleris;
24.3 kolegialus valdymo organas - valdyba;
24.4 revizinė komisija.
25. Valdymo organai (kancleris ir valdyba) renkami trejiems metams.
26. Aukščiausias Asociacijos organas - visuotinis Asociacijos narių susirinkimas;
26.1 keičia Asociacijos įstatus;
26.2 renka ir atšaukia valdymo organų narius;
26.3 iš valdybos narių renka vienasmenį valdymo organą - kanclerį, kuris yra ir valdybos pirmininkas;
26.4 kanclerio teikimu tvirtina kanclerio pavaduotoją (vicekanclerį), kuris yra ir valdybos narys;
26.5 trejiemas metams renka revizinės komisijos narius ir juos atšaukia;
26.6 nustato Asociacijos veiklos kryptis ir formas;
26.7 nustato Asociacijos nario mokesčio dydį, jo mokėjimo tvarką;
26.8 įstatymų nustatyta tvarka tvirtina Asociacijos ataskaitą, metinių finansinių ataskaitų rinkinį;
26.9 priima sprendimą dėl Asociacijos pertvarkymo, reorganizavimo ar likvidavimo;
26.10 tvirtina Asociacijos simboliką;
26.11 priima sprendimą dėl Asociacijos pavadinimo keitimo;
26.12 priima sprendimą dėl Asociacijos narių ir asocijuotų narių pašalinimo;
26.13 priima sprendimą dėl Garbės nario vardo suteikimo ir atšaukimo;
26.14 priima sprendimą dėl samdomų darbuotojų skaičiaus ir pareigybių:
26.15 priima sprendimą dėl kitų juridinių asmenų steigimo ar dėl tapimo kitų juridinių asmenų dalyviu;
26.16 sprendžia kitus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, kituose teisės aktuose visuotinio susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus.
27. Visuotinis narių susirinkimas neturi teisės pavesti kitiems organams spręsti jo kompetencijai priskirtų klausimų.
28. Visuotiniame narių susirinkime sprendžiamojo balso teisę turi visi Asociacijos nariai. Vienas narys turi vieną balsą.
29. Visuotinį narių susirinkimą šaukia valdyba ne rečiau kaip 1 kartą per metus, ne vėliau, kaip per 4 mėnesius nuo finansinių metų pabaigos. Apie šaukiamą visuotinį narių susirinkimą ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki susirinkimo dienos kiekvienam Asociacijos nariui pranešama elektroniniu paštu, adresu, nurodytu Asociacijos dokumentuose. Pranešime turi būti nurodyta susirinkimo data, laikas ir vieta, susirinkimo darbotvarkė, visuotinio narių susirinkimo sušaukimo iniciatoriai. Visuotinis Asociacijos narių susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant šiame straipsnyje nustatytos tvarkos ir terminų, jeigu visi balsavimo teisę turintys Asociacijos nariai raštu su tuo sutinka.
30. Visuotinis narių susirinkimas gali priimti sprendimus, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 visų Asociacijos narių. Jei nėra kvorumo, tai susirinkimas laikomas neįvykusiu ir turi būti sušauktas pakartotinis susirinkimas, kuris turi teisę priimti sprendimus tik pagal neįvykusio susirinkimo darbotvarkę ir kuriam netaikomas kvorumo reikalavimas. Visuotinio narių susirinkimo sprendimai laikomi priimtais, kai už juos gauta daugiau balsavime dalyvaujančių narių balsų negu prieš, išskyrus atvejus, kai priimami sprendimai, kuriems reikia 2/3 susirinkime dalyvaujančių narių balsų: keisti Asociacijos įstatus, pertvarkyti, reorganizuoti ar likviduoti Asociaciją.
31. Neeilinis visuotinis narių susirinkimas gali būti sušauktas: kanclerio, valdybos, revizinės komisijos iniciatyva arba reikalaujant 1/3 Asociacijos narių arba teismo sprendimu, jei jis nebuvo sušauktas įstatų nustatyta tvarka ir dėl to į teismą kreipėsi Asociacijos narys.
32. Vienasmenį valdymo organą - kanclerį, slaptu balsavimu iš valdybos narių paprasta balsų dauguma trejų metų laikotarpiui renka ir atšaukia visuotinis narių susirinkimas. Kancleriui už veiklą Asociacijoje neatlyginama.
33. Asociacijos kancleris atsako už:
33.1 Asociacijos narių susirinkimo sušaukimą, jo dokumentų parengimą, išskyrus atvejus, kai susirinkimas šaukiamas ne Asociacijos valdymo organų iniciatyva;
33.2 informacijos apie esminius įvykius, turinčius reikšmės Asociacijos veiklai, pateikimą Asociacijos nariams;
33.3 Asociacijos narių apskaitą;
33.4 duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui;
33.5 darbuotojų priėmimą į darbą ir atleidimą:
33.6 sandorių Asociacijos vardu sudarymą, sutarčių pasirašymą. Prieš priimdamas sprendimą įsigyti ilgalaikio Asociacijos turto, jį perleisti, įkeisti, laiduoti ar garantuoti už kitų asmenų prievoles, kancleris turi gauti valdybos pritarimą;
33.7 Asociacijos atstovavimą teisme ir santykiuose su kitais fiziniais bei juridiniais asmenimis;
33.8 sąskaitų kredito Įstaigose atidarymą ir uždarymą;
33.9 savanoriškos veiklos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka organizavimą;
33.10 siūlymų dėl apdovanojimų teikimą:
33.11 kasdieninės Asociacijos veiklos organizavimą.
34. Asociacijos valdybą ir jos pirmininką iš Asociacijos narių trejų metų laikotarpiui renka ir atšaukia (slaptu ar atviru balsavimu) visuotinis Asociacijos narių susirinkimas. Valdybą sudaro 7 nariai (įskaitant valdybos pirmininką).
35. Renkant valdybos narius, kiekvienas Asociacijos narys turi tiek balsų, kiek renkama valdybos narių. Asociacijos narys turi teisę paskirstyti turimus balsus savo nuožiūra, atiduodamas juos už vieną ar kelis kandidatus. Valdybos nariais išrenkami daugiausiai balsų surinkę kandidatai. Jei kandidatų, surinkusių po lygiai balsų, yra daugiau nei laisvų vietų valdyboje, rengiamas pakartotinis balsavimas, kuriame kiekvienas Asociacijos narys gali balsuoti tik už vieną iš lygų balsų skaičių surinkusių kandidatų.
36. Valdybos pirmininkas yra ir Asociacijos kancleris.
37. Valdybos nariams už veiklą valdyboje neatlyginama.
38. Valdyba atsakinga už:
38.1 priėmimą į Asociacijos narius ir asocijuotus narius;
38.2 metinės finansinės atskaitomybės sudarymą ir pateikimą Asociacijos narių susirinkimui;
38.3 Asociacijos veiklos ataskaitos parengimą;
38.4 Asociacijos veiklos organizavimą bei jos tikslų įgyvendinimą;
38.5 organizacijų, kurių nariu yra Asociacija, sprendimų įgyvendinimą;
38.6 filialų ir atstovybių steigimą ir jų veiklos nutraukimą, nuostatų parengimą;
38.7 Asociacijos buveinės keitimą;
38.8 atstovų į konferencijas, suvažiavimus, kongresus ar kitus organus tose organizacijose, kurių nariu yra Asociacija, delegavimą;
38.9 kitų Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme valdymo organų kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą.
39. Valdybos posėdžiai turi būti protokoluojami. Posėdžių protokolus surašo ir pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.
40. Valdyba, vykdydama vidines funkcijas, gali savo darbą organizuoti, konkretiems nariams priskirdama atskiras veiklos sritis. Toks funkcijų paskirstymas nepanaikina solidariosios visų valdybos narių atsakomybės.
41. Sprendimus valdyba priima posėdžiuose, kai juose dalyvauja daugiau kaip 1/2 jos narių. Posėdžius šaukia valdybos pirmininkas/kancleris. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma.
41.1 Prireikus svarstyti klausimus (t. y. organizacinius, informacinius, parengiamuosius, redakcinio pobūdžio ir pan.) skubos tvarka ir (ar) nesant galimybei surengti posėdį, sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų valdybos narių apklausos elektroniniu paštu rezultatais. Sprendimai gali būti priimami, jei apklausoje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 valdybos narių. Apklausą elektroniniu paštu gali inicijuoti kancleris. Elektroninė apklausa vykdoma tokiu būdu:
41.1.1. svarstomas klausimas kartu su jo svarstymu susijusiais dokumentais ir kita informacija teikiamas visiems valdybos nariams elektroniniu paštu;
41.1.2. valdybos nariai į jiems pateiktą klausimą privalo atsakyti elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos;
41.1.3. nuo klausimo svarstymo norintis nusišalinti valdybos narys apie tai el. paštu informuoja apklausos iniciatorių ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo klausimo gavimo dienos;
41.1.4. sprendimai priimami paprasta apklausoje dalyvaujančių regioninės valdybos narių balsų dauguma, o jei balsai pasidalija po lygiai, sprendimas laikomas nepriimtu;
41.1.5. valdybos narių apklausos elektroniniu paštu metu priimti sprendimai turi būti įforminami sprendimu.
42. Valdyba iš savo narių renka sekretorių, kuris tvarko Asociacijos archyvą, protokoluoja posėdžių eigą.
V. ASOCIACIJOS LĖŠŲ IR PAJAMŲ NAUDOJIMO BEI ASOCIACIJOS VEIKLOS
KONTROLĖS TVARKA
43. Asociacijos lėšos ir pajamos naudojamos Asociacijos tikslams ir uždaviniams įgyvendinti. Asociacijos finansinės ūkinės veiklos kontrolę vykdo visuotinio narių susirinkimo 3 metų laikotarpiui išrinkta 3 narių revizinė komisija.
44. Revizoriumi negali būti renkami Asociacijos kancleris, valdybos narys ir finansininkas bei jų artimieji giminaičiai, sutuoktiniai (sugyventiniai), sutuoktinių (sugyventinių) artimieji giminaičiai.
45. Revizinė komisija eiliniam visuotiniam susirinkimui pateikia veiklos ataskaitą.
46. Revizinė komisija turi teisę inicijuoti neeilinį visuotinį Asociacijos narių susirinkimą ir pateikti jame išvadas atskirais Asociacijos veiklos klausimais.
47. Lėšos iš Asociacijos sąskaitų pervedamos arba išmokamos Asociacijos kanclerio nurodymu.
48. Asociacijos lėšų ir pajamų panaudojimui patikrinti gali būti atliekamas auditas.
VI. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS PATEIKIMO ASOCIACIJOS NARIAMS TVARKA
49. Asociacijos nariui raštu pareikalavus, ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo pateikimo dienos jam turi būti sudaryta galimybė susipažinti ir (ar) kopijuoti: Asociacijos įstatus, metinės finansinės atskaitomybės dokumentus, Asociacijos veiklos ataskaitas, revizinės komisijos išvadas bei ataskaitas, visuotinių narių susirinkimų protokolus ir kitus Asociacijos dokumentus, kurie turi būti vieši pagal įstatymus.
50. Už suteiktą informaciją bei pateiktus dokumentus Asociacijos kancleris gali nustatyti mokestį. Šis mokestis negali viršyti pateikiamų dokumentų paruošimo sąnaudų.
51. Asociacijos nariams pateikiamame narių sąraše turi būti nurodyti jų vardai, pavardės ir adresai korespondencijai pagal paskutinius turimus duomenis.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Visuotinio Asociacijos narių susirinkimo sprendimu LR Civilinio kodekso nustatyta tvarka Asociacija gali būti reorganizuota, pertvarkyta ar likviduota.
53. Vieši pranešimai ir skelbimai, privalomi pagal LR Civilinį kodeksą ir LR Asociacijų įstatymą, skelbiami VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai”.
54. Asociacijos dokumentuose, kuriuos ji naudoja santykiuose su kitais asmenimis, turi būti LR Civilinio kodekso 2.44 straipsnyje nurodyta informacija.
55. Jeigu Asociacijoje lieka mažiau negu trys nariai, per 30 dienų apie tokį sumažėjimą turi būti pranešta Juridinių asmenų registrui.
56. Sprendimus dėl Asociacijos filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo priima Asociacijos valdyba. Valdyba tvirtina Asociacijos filialų ir atstovybių nuostatus.
57. Asociacijos organų sprendimai ir kiti pranešimai, su kuriais reikia supažindinti narius, išsiunčiami jiems elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 15 dienų nuo jų priėmimo taip pat skelbiami tinklalapyje www.aksk.lt.
58. Jei Asociacijos narys keičia savo adresą, elektroninio pašto adresą, jis privalo Kancleriui apie tai pranešti per 5 darbo dienas. To nepadarius, senuoju adresu išsiųstas pranešimas bus laikomas įteiktu.
59. Įstatai keičiami visuotinio narių susirinkimo sprendimu. Susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas ir po juo pasirašo Asociacijos kancleris arba susirinkimo įgaliotas asmuo. Pakeisti Asociacijos įstatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre.
60. Įstatai sudaryti lietuvių kalba 3 (trimis) egzemplioriais. Visi egzemplioriai turi vienodą juridinę galią.